søndag den 23. november 2014

Bedste dag i ugen #1

.... kan kun være søndag! Varme, hjemmebagte boller til en sen morgenmad, hygge med babyerne, en god film, en god bog, masser af slik og kaffe og lidt @skypet kvalitetstid med mor.


I mangel af bagepensel brugte jeg bagsiden af te-ske skaftet til at pensle bollerne. Ikke helt optimalt! Må nok se at få anskaffet mig et ordentligt redskab! - Hældte lidt grofthakket chokolade, rosiner og grofthakkede dadler i som smags forstærker. Viste sig at have en vældig positiv effekt på mit velbefindende.
Det har sneet og jorden er dækket af et fint lag puddersne. Babyerne synes det er mærkeligt og lidt scary. Fordelen set med en kat's øjne er selvfølgelig at der er flere fugle der sejler forbi vinduerne på vej til og fra foderhuset. Ulempen er at der stadig er glas i vinduerne, hvilket jo er en skam med alle de smaskige stege.




Vi har da forresten skaffet os en instagram konto her på bloggen! - Hedder sjovt nok også ogenkopkaffe. Da Emily er væsentlig F-A-N-T-A-S-T-I-S-K meget bedre end jeg til det dér med billeder, tror jeg hendes bidrag kommer at være i stort overtal.

Har lige pt gang i 3 bøger af helt forskellig karakter. Fik sådan en usigelig lyst til en gensyn med Bjarne Reuter, og fandt i min samling Fakiren fra Bilbao som jeg først troede egentlig var min brors. Kan i hvert fald ikke erindre at den befandt sig i mit børneværelses bibliotek - og det kan den rent teknisk heller ikke have gjort, for den er skrevet efter at jeg 'blev voksen' så at sige. Men nu har jeg den altså, og jeg nyder at være lidt b-a-r-n-l-i-g - selvom jeg egentlig slet ikke synes det er en børnebog, men mere en bog for næsten voksne. - Efter nærmere gennemgang af visse 'spor' på bagsiden af bogen, viser det sig at den er købt i år 2000, og jeg mener derfor at den med aller største sikkerhed tilhører Emily.


Nu blev det her indlæg en anelse længere end planlagt. Det eneste jeg egentlig ville sige var at søndag er det fedeste der nogensinde er opfundet!

4 kommentarer:

  1. Tak for snakken. Ser først dette her i eftermiddag. Dejligt med friskbagte boller - og ja, du trænger til en bagepensel. De fås i silikone, som er nemme at gøre rene. Søndag er en herlig dag, og lørdag med, for der kommer Barneby på TV, men mon ikke du kom til at kede dig, hvis der ingen hverdage og arbejde var? Det sidste måske i lidt mindre målestok. Men drømme har man da lov at have! Jeg drømmer om sol og høj himmel og varme. Knus Mor

    SvarSlet
  2. Tak mor, og i lige måde! :)
    hahaha jo, jeg ville nok komme til at kede mig en lille bitte smule, men drømme kan man jo :)
    Knus

    SvarSlet
  3. Bjarne Reuter kan altid få mig til at grine :-D

    SvarSlet