lørdag den 22. november 2014

Dette er ikke en kærlighedssang

Biblioteket er et sjovt sted. Om lørdagen har de eventyrstund for børnene i eventyrteltet. Glæder mig til at fornøje Xena med en tur i eventyrteltet om nogle måneder. - For voksne er der computere med adgang til den store verden, bløde stole hvor man kan synke ned og hygge med en god bog. Fotoklubben har sin udstilling her, og forskellige håndarbejds håndværkere og andre kunstnere viser sine værker frem. Jeg tullede rundt i den skønlitterære afdeling - ledte mig til bogstav C, men fandt desværre ikke noget af Colette. Måske er det også lidt for outreret for et mindre købstads bibliotek. Jeg har set at jeg kan bestille hjem fra andre biblioteker, og det tror jeg skal prøves først. Kom under alle omstændigheder hjem med Suzanne Brøgger og Umberto Eco.


Gik en lille omvej hjem i kølig luft med små snefnug dalende over mig. Kan nok ikke rigtig komme udenom at vinteren banker på og vil ind. Hvilket på en måde er en fordel. Det giver god plads for marathon læsning så snart jeg har fri.
Er egentlig ikke så fantastisk begejstret for Suzanne Brøgger, selvom jeg beundrer hende for hendes mod. Breve til Prinsen af Mogadonien ser dog ud til at kunne fange mig tilstrækkeligt til at ville læse den klar. Om Umberto Eco er der vel blot at at sige, at I Rosens navn betog mig. I øvrigt ellers synes jeg hans bøger kan være lidt tunge. Men denne her glæder jeg mig til at komme i gang med.
Overvejede et kort sekund at plukke Stormfulde højder med nu jeg var i gang, men så kom jeg i tanke om at den er tung og en lille smule for meget af det gode. Tror jeg venter lidt med at genlæse.

Middagen i dag bestod af en masse proteiner, stivelse, c-vitaminer, a-vitaminer med samt b-vitaminer. Synes det er lidt kedeligt at stå der og koge og brase til mig selv. Især når det hele er indtaget på 7 minutter. - Resten af dagen pendler jeg mellem et usædvanligt kedeligt tv-program, musik og netaviserne. Bogen gemmer jeg til jeg ligger under tæppet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar