tirsdag den 25. november 2014

Et spørgsmål om know-how

Min chef er ejer af en skøn sibirsk kat - relativt meget killing - selvom den allerede er stor som et hus. Inden hun stak på en velfortjent ferie i de varme lande, anmeldte min kollega sig (vi siger helt frivilligt;) ) til kattepasser. - Nu er min kollega mest til hunde, selvom hun siger hun vældig godt kan lide katte. I morges fortalte hun mig, at lille buset holder en mægtig fest om natten, og så snakkede vi lidt om det. Og så fortalte hun mig, at den her kat kun er interesseret i at slikke geléen af kattemaden. Så hvad i al verden skal man så give den, for en kat må ikke kun få tørfoder. Det giver problemer med nyrerne; så meget havde hun forstået. - Jeg anbefalede hende at checke chefens fryser for kød fra Lidl, for hvis der ligger kød i min vegetariske chef's fryser, så er det kattens mad. Den vil nemlig kun æde rent kød - ikke det der snaskede slagteaffald, rullet i smagsforstærkede gelé der kaldes kattemad og kommer på dåse. - Kollegaen undrede hovedrystende hvor i al verden jeg vidste det fra. Men det er jo en enkelt match at svare på den: Katte damer udveksler altid information om deres babyers små særheder.
Her er et par af min lille Neija's særheder: hun insisterer på at sove i vasketøjskurven, Og hun holder min plads foran pc-en fri for andre katte. Fordi hun kan, og fordi hun mener det er hendes ret. Ingen protesterer. Mindst af alle jeg, for der findes ikke noget bedre end et varmt sæde på en kold dag. Er sædet ikke ledigt og fri for mig, insisterer hun alligevel på, at det her er hendes plads. Jeg må altså finde mig i altid at have en kat på skødet når jeg sidder ved min pc.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar