torsdag den 20. november 2014

Julen er her lige om lidt #1

Min flinke grillbar ejer på den anden side af gaden var i før-jule humør i dag. Da jeg skulle betale for den mad han havde lavet til mig, fortalte han med et stort smil at kort-terminalen var ude af drift. Jaha sagde jeg, for det var da lidt sent at sige det når nu maden var klar. Men op af lommen hev han en lille fin blok og en kuglepen, og med et beskedent: Jeg giver kredit i dagens anledning noterede jeg mit navn og mit telefonnummer, og blev altså mæt også i dag. Følte mig som en rigtig stamkunde fra den tid hvor man kunne få alt på kridt.
På min vej rundt i den lokale madbutik beskuede jeg den ene udstilling efter den anden af mega-æsker, klædt i rødt og (formoder jeg) fyldt med lækker chokolade. For eksempel en mega-mega æske fra Cloetta med jeg ved ikke hvor mange hundrede stykker af de fyldte for 99 kr. Glæder mig som den slikmund jeg er til der skal mega-mega julehandles lige om straks. For et par år siden lykkedes det mig faktisk at gøre Vickie mega-mega-mega forarget da hun fandt ud af, at jeg havde handlet juleslik for 1000 kroner. Min brors tørre kommentar til hendes udbrud om at jeg da måtte være blevet rablende sindssyg var "... og hvad skal vi så guffe i os resten af julen??"  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar