mandag den 17. november 2014

Mandag - du kom, du så, og jeg vandt #1

Surt opstød i postkassen fra Stiftelsen: Hold rent, ryd op, smid ikke affald og pas tiderne i vaskekælderen. Javel, ja. Tak for den da! Men var det ikke en bedre idé at henvende sig til synderne, i stedet for denne kollektive mistænkeliggørelse af alt og alle?
Forresten er jeg så hamrende sulten som en ulv. Fatter det ikke! Har spist en ordentlig portion varm mad til frokost (plejer at køre hardcore på rugbrødsmadder), så man kan jo undre hvor meget næring der EGENTLIG er i k-a-r-t-o-f-l-e-r. For at råde bod på elendigheden blev det rugbrødsmadder til middag og PANDEKAGER.... Fordi jeg kan og lige havde dem i fryseren.
Babyerne er så vrede på hinanden i dag. Boksekamp og højlydt diskussion om hvem der er størst og først.  Nogen gange får jeg opfattelsen af at de er mere stædige end rigtig uvenner, for bedst som man tror at nu er det krig på kniven, så ligger de ved siden af hinanden og spinder. Men lige i dag har de nul accept for hinanden.

The Silent World of Nicholas Quinn (Inspector Morse, #3)

I gang med Nicholas Quinn. Jeg tror jeg har set tv-filmen på et tidspunkt, men kan ikke huske plottet. Nyder Colin Dexter's leg med ord, mens jeg stille og roligt lader mig suge ind i denne surrealistiske verden af bedrag. Jeg har altid elsket Morse, og på mange måder kan jeg identificere mig med ham. Lidt grumpy og introvert og fuldkommen betaget af sine laster og så fuldkommen uden illusioner. Der er noget med engelske krimier som gør mig afhængig. Måske er det sproget - måske er det person beskrivelserne og karaktererne. Jeg kan ikke rigtig sætte min finger på det, men det føles trygt.
Lå og læste et par timer i aftes. Glæder mig til at fortsætte hvor jeg slap lige om ikke alt for lang tid.

Så i morges, at jeg vist har fået lidt uorden i klokken på bloggen. Morgenens indlæg var postet i går .... Vild forvirring. Havde vist fået indstillet tiden til noget med GMT minus 8. Håber jeg har fået orden på det nu - ellers siger vi da bare at det er søndag hele dagen. Hvilket i og for sig ikke er det ringeste, da jeg stadig ikke har lært at trylle mandag bort, og ligeså stadig heller ikke kan forlige mig med den dumme dag. Hvem kom forresten på at mandag skal være den første dag i ugen? Det burde ikke være sådan. Mandag burde være sidst. Jeg tror jeg gør som baby Tiger: Ruller mig sammen og lader som om jeg er døv og blind. Så går det helt sikkert over i en fart.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar