søndag den 16. november 2014

Peter Plys ... Du er stadig bedst

Kender I ham her?


Peter Plys. Ham kan jeg lide. Han er hyggelig og sød og en anelse forvirret. Var i godt selskab med ham i går. Sådan et kedeligt vejr ude, så jeg drev i stolen med læsning, rød sodavand, peberkager og juleskum. Og en kæmpe, meget, meget tung bog fra biblioteket med alle Peter Plys fortællingerne og en masse vers. Hyggelig genoplivning af en fjern barndom. Og stadig lige aktuel. Jeg glæder mig som et barn til at indvie Xena i historierne om Peter Plys.
Her har jeg forresten en bekendelse. Det var nemlig planlagt at jeg skulle gå 1 time tidligere i fredags. Men som det så ofte sker, så kom der noget andet i vejen, og det var jo skidesurt når grunden til at jeg skulle gå tidligere var, at jeg skulle bruge den ekstra time af mit liv på biblioteket. Som af en eller anden okult årsag om fredagen har bestemt sig for at lukke kl. 18 - som er den tid jeg normalt har fri. Nå, men nu opstod der så et lille lykketræf midt i al uheldet. Jeg gik nemlig hen og fik forbasket ondt i hovedet. Så jeg tog en A-l-v-e-d-o-n og meddelte mine kollegaer, at jeg grundet hovedpine lige ville have lidt frisk luft. Og så gik jeg på biblioteket. Ganske vist ikke en time, men jeg gik på biblioteket. Og guess what! Hovedpinen gik over. Heraf skønner jeg at bøger har en magisk indvirkning på mit almene velbefindende.

Lørdag var jeg med Xena og Emily og forberede header billedet til bloggen. Dvs. Emily og jeg forberedte, Søren tog billederne og Xena fjollede rundt sammen med Othilia. Og selvfølgelig blev der taget en masse billeder af de unge damer. De er forresten helt vilde med juletræskugler kan jeg meddele :)


Har btw bestilt togbilletter til Vickie så hun kan kommer herop i julen. Shit pommes frites - de var dyre! Et øjeblik troede jeg at jeg havde købt hele toget! ... Nå, men skidt pyt! Jeg glæder mig vanvittigt til at se hende og min bror, og jeg glæder mig til at holde jul med dem. Vi skal have flæskesteg med hele griseriet! Kan det blive meget bedre!?!

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker også Peter Plys. Men han er bestemt også for voksne. Prøv at grave lidt i teksterne! Biblioteksproblemer kan være mange, kan jeg forstå, men godt, din hovedpine forsvandt. Knus fra din Mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Peter Plys burde alle, unge som gamle, læse med regelmæssige intervaller. Der er megen klogskab i ham. Og så er han blød.
      Knus

      Slet