onsdag den 24. december 2014

Borta Bäst og endelig er det Jul

Her til morgen viste solen sig på himlen først ved 10, og så må man jo passe på og nyde den korte dag og den friske luft, inden flæskestegen og anden skal i ovnen og vi skal spise til vi revner :)



Koldt som bare katten, men vi lykkedes da at være ude en times tid uden at fryse. Solen stod lige over horisonten og der var bare sådan et fantastisk lys. Svært at forevige på et billede. Det skal opleves.



I går var vi og handle i nabobyen og fordrev tiden mens vi ventede på bussen med en lille tur ned til älven. Solen på vej ned med strålernes spejlen i træerne på modsatte side. Så smukt! Isen begynder så småt at lægge sig på vandet. Mærkeligt at helt forstå hvordan det kan lade sig gøre at en rindende flod kan fryse helt til .....

Jeg er blevet klar med Sara Kadefors' Borta Bäst. Sylvia bor i sin bil på IKEAs parkeringsplads, spiser andres levninger, tanker bilen uden at betale osv. - Og hvorfor gør hun det? Sylvia er jo en veltilpasset kvinde i sin bedste alder med mand og hjem og arbejde og status. Men Sylvia har en hemmelighed - en hemmelighed som bringer hende ud i et opgør med alt det hun står for, og i kontakt med mennesker hun normalt ikke ville omgås. - Bogen er ikke helt så god som jeg havde håbet, men den er meget tankevækkende. Jeg er glad for at jeg valgte at læse bogen, og jeg skal bestemt læse mere af Sara Kadefors.




Glædelig Jul!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar