lørdag den 6. december 2014

Kvalitetstid - eller noget

Snydt for en smuk solopgang. Til gengæld forsvandt skyerne op ad formiddagen, og det var jo dejligt når jeg nu havde bestemt mig for at teste mit nye Nikon D3200 i det fri.

Skiltet tilhører det der kaldes for en åben forskole. Da jeg aldrig har frekventeret en sådan kan jeg ikke nærmere redegøre for hvad præcis en sådan indeholder, men jeg véd det er noget med børn.


Bare lige for at bevise at det faktisk er vinter og der ligger sne (håber på en måde det forsvinder igen - og så alligevel ikke). Smukt solskin uden den mindste varme, men en enkelt D-vitamin dråbe fik jeg sikkert.


Et sensommer æble ingen havde gidet plukke havde fundet sit sidste hvilested i en hæk. Måske til glæde for en og anden sulten lille fugl.

Udenfor den lokale butik sidder stadig den stakkels rumænske tigger. I dag var folk i give-humør. Der stod både brød og chokolade, doneret af generøse givere. Og lidt småpenge var der også landet i hans lille papbæger. Jeg kan ikke lide at fotografere ham. Men jeg synes det er sørgeligt at se fattigdom midt i al overfloden. Takker for det gode liv jeg har haft heldet at få.

Er gået i gang med Jack Higging's Ørnen er landet. Har læst den før, men det er længe siden, og jeg har glemt handlingen. Det er en udmærket bog at fordrive tiden med i mangel af andet at gøre. På mandag skal jeg forbi biblioteket og fylde på lageret til ferien. Leder stadig efter Colette, og så skal jeg have fat i Sara Kadefors' Borta Bäst, som jeg har som lydbog. Men jeg kunne godt tænke mig at læse den også. En rigtig god fortælling.

Men HEJ! det er lørdag! Det er fuldmåne og minusgrader. Babyerne plager om guf, og jeg vil forkæle mig selv med en skål hjemmelavet, varm mad.

6 kommentarer:

  1. Hej, søde. Sikke en dejlig tur med det nye kamera. Smukke billeder. Jeg formoder, at kameraet er mere avanceret end dit andet kamera.
    Da jeg læste om den rumænske tigger, som sikkert er roma (sigøjner), tænkte jeg på, at han nok sidder der efter ordre fra "høvdingen". Hvis du gerne vil fotografere ham, er det ikke noget problem. Spørg ham og giv ham en femmer (eller hvad du ellers synes), så lader han sig garanteret forevige. Vi har truffet romaer på vores rejser over hele Europa, og de føler sig ikke mindreværdige, selv om de er fattige efter vores begreber. Knus fra din Mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak! Jo det er et mere avanceret kamera. Og jeg er super glad for det!
      Jo, jo, han sidder der fordi han skal. Men jeg er nu alligevel ikke så vild med at fotografere tiggere - heller ikke selvom jeg jo bare kan give ham lidt penge. Forresten vil jeg ikke give penge. Jeg giver hellere mad.

      Slet
  2. Skønne billeder - tillykke med kameraet! Og hvor er du heldig med sne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! - Det er sjovt med sådan en ny fin ting. Mange finesser jeg lige skal lære, men det kommer nok :)
      Jeg er lidt ambivalent med hensyn til sneen. Det er smukt når det er nyt. Bare der ikke kommer alt for meget af det. Undtage juleaften! Der SKAL det sne :D

      Slet
  3. Du er et af de mennesker som har sit hjerte på rette sted. Og selvfølgelig tager man ikke billeder af folk som sider på gaden uanset hvad. Kun syge mennesker som kan finde på at gøre det. Du er et godt menneske. Og du er altid taknemmelig for det som du har. Mange ku lære noget af dig.

    SvarSlet