onsdag den 10. december 2014

Næsten ferie = sandt


Endelig er Xena's fødselsdagsgaver pakket ind. Emily har valgt indholdet, så prinsessen får hvad hendes mor synes hun ønsker sig. Det var lidt vanskeligt at vælge papir, for nu for tiden forhandles kun julepapir, men jeg vil helst adskille jul og fødselsdag, også selvom dagene ligger tæt på hinanden. En anelse ked af at jeg ikke er med og fejrer hende på hendes første fødselsdag, men jeg håber jeg kan være med nogle minutter på Skype. Under alle omstændigheder vil jeg tirsdag aften sætte mig godt til rette og tænke præcis et år tilbage på den fantastiske oplevelse det var at se mit første barnebarn hilse goddag til verden. - Samtidigt glæder jeg mig helt vildt til at have fri i et par uger og bare være med alle babyerne, med min bror og med min ældste datter. Håber på i hvert fald en lille bitte smule hvid jul :) - Okay, da, så en mega h.v.i.d. jul!

Har fået vendt lidt rundt på mit døgn, for jeg har forsunket mig i det digre værk af Ian Kershaw, og har svært ved at lægge bogen fra mig. Det giver så en anden konflikt, for jeg er simplethen nødt til at stå op senest kl. 6. På min Kanal 5 viser de nemlig en gen-gen-gen udsendelse af Gilmore Girls, og det VIL jeg bare ikke misse. Vi er nået til det der afsnit hvor Rory og Jes kører galt. Meget dramatisk!

Knap så dramatisk, selvom det ser vildt ud, er det når Tiger og Leia prøver kræfter. Han mener jo stadig han er kattenes konge, men af en eller anden grund ender det altid med at hun vinder og han hyler. - At han aldrig lærer det!


Min gode kollega gennem flere år har besluttet sig for at forlade firmaet for at prøve noget andet. Det er altid vemodigt når en kær kollega vælger at gå videre. På den anden side forstår jeg hende. Hun har været i branchen ligeså længe som jeg, og i samme firma næsten siden København brændte. Det er sundt for helbredet at skifte spor engang imellem, men jeg kommer til at savne hende for hendes latter og humor og bramfri tale. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar