torsdag den 4. december 2014

Nogen har været for tidligt oppe


Havde en aftale kl. 8, og gik derfor hjemmefra ved 7. Men, så var det jo det at min modpart ligesom havde g-l-e-m-t vores aftale, og det syntes jeg faktisk var ret irriterende med tanke på at det er torsdag og dermed morgenmad på jobbet dag, og derfor kunne jeg have sovet en hel halv time længere end jeg gjorde. Hvilket sikkert ville have gjort mig godt, for jeg var sgu noget trættekær allerede inden klokken var 9 og i øvrigt har jeg været helt u-t-r-o-l-i-g geskæftig for mine omgivelser hele resten af dagen.
Brugte altså ventetiden (den hvor jeg ventede på at min aftale skulle dukke op på skærmen) til at liste i mit hoved hvad det er jeg skal gøre i den stundende weekend.
Udover at jeg f-a-k-t-i-s-k forventer mig et par timer i det fri bevæbnet med det nye kamera, så skal jeg storhandle til jul. Fordi jeg skal flytte på landet i næste uge og dermed ikke har tilgang til anden transport end bus og gammelkone indkøbsvogn på 2 hjul.
Altså skal jeg mens jeg stadig har mulighed for at benytte mig af bilende svigersøn købe
glaskartofler (ved godt det er snyd, men jeg hader at skrælle kartofler)
rødkål (ligeledes færdiglavet)
flæskesteg
godter i lange baner
en 5-10 kg friske kartofler (der så alligevel skal skrælles, men indbilder mig at min bror er rimelig hurtig med en kartoffelskræller)
vaskepulver
mindst 10 kg kattesand (7 katte kræver sit)
3 kg tørfoder
7 katte spiser 2 dåser blød kattemad per dag hvilket giver ca 42 (måske 43) dåser kattemad
3 x 2 liter sodavand
noget vin (åh gud dog ... det betyder jo at jeg skal besøge Systembolaget. Der kommer jeg ellers aldrig)
en 5-7 liter juice
en 5-7 pakker brød af det hvide og ligeså meget af det brune
3 kg æbler
nogle poser svesker
3 kg appelsiner (det staves c-l-e-m-e-n-t-i-n-e-r)
en HEL masse slik og chokolade (hmmmm det dér skrev jeg vist lidt længere oppe)kulør
syltede agurker og gelé
en masse pålæg
plus naturligvis det løse såsom ris, hakket kød, koteletter med videre ....
Har jeg monstro glemt noget???? - Altså udover at det nok bliver lidt halvdyrt

I aftes var der lidt surhed babyerne imellem, så Neija skaffede sig et midlertidigt asyl i vasketøjskurven. Typisk at man nu også skal rulle tøjet fri for eventuel pels inden det kan stoppes i vaskemaskinen. Har ellers lavet en fin lille sovekasse til hende, men der må være noget galt med indretningen, for hun NÆGTER simpelthen at slå sig ned dér. Seriously! dit sure løg!



2 kommentarer: