lørdag den 20. december 2014

Nostalgi trip

14 minusgrader her til formiddag og isblomster på ruderne i havestuen. Det bliver altså indendørs sysler for min del. Forbereder huset for julegæster. Ankomst mandag aften. Jeg glæder mig bare helt vildt til en masse hyggelige dage i godt selskab.
Mærkeligt det her med vinter. Jeg hader kulden men elsker sneen, der lyser landskabet og humøret op. Så vidt jeg kan se på langtidsprognosen bliver det hvid jul på mine breddegrader. Kunne så godt ønske at der lige blevet skruet en anelse op for varmen. Bare sådan cirka 10 grader. Skulle helt sikkert passe mig bedre.Hyacinterne er n.æ.s.t.e.n ved at springe ud.



Andre kommer i julestemning med amaryllis, men for mig er det hyacinter. Påminder mig SÅ meget om min barndoms juleaftner hos min faster i Lagkagehuset på Christianshavn.  Fandt et billede i samlingen af faster i fuld gang med at bringe orden i min julegavehøst.



- Hvad bringer jer i julestemning?

Lytter på en dejlig masse julemusik på Spotify. Altså - den der applikation er en fantastisk opfindelse! Spiller muligvis en anelse for højt, men det blæser jeg på! Passer på at benytte mig af at være helt selv (minus babyerne - men de er formentlig ligeglade med larmen). Drømmer mig tilbage til dengang da jeg var lille


Det var då 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar