tirsdag den 2. december 2014

Overskrift savnes

Efter at have totalt oversvømmet facebook, instagram og bloggen med billeder og videoer om og med Xena, så har jeg spekuleret på om det muligvis er sådan at jeg egentlig faktisk savner det her med at have små-børn. Ville jeg mon være lige så entusiastisk hvis nu det var mit eget barn? - Sandheden er at jeg ikke har nogen anelse, for på min tid fandtes internettet ikke for den almene hob. - Dog ved jeg med den aller-største sikkerhed at mine børn var de smukkeste og dygtigste i hele den vide verden. - Det er de forresten stadig, også i voksenstørrelse :) - Og ved nærmere eftertanke så havde jeg formenlig misbrugt samtlige tilgængelige medier til at promovere dem hvis på nogen måde muligt. Men nu skal det her jo slet ikke handle om børn eller om babyer. Det skal handle om bøger og jul og om mit nye kamera som jeg stadig i skrivende stund venter på, men på postens side kan se 'er på vej'. Hvilket i så fald betyder at det snart er her. 'Snart' er så op til fortolkning. Personligt mener jeg jo at 'snart' helst skal være i går, for jeg længes som et meget stort forkælet barn til at få mit nye Nikon hjem så jeg kan prøve det og tage en shitload billeder af de babyer der har 4 ben og så videre. Eksempelvis af alle de flotte juleudstillinger naboer, genboer og andre boer har ulejliget sig med at bygge og vise frem i hele byen.
Personligt elsker jeg mest den her


Som fylder et af vinduerne hos min tandlæge. Synes det er rættig godt fundet på.
Har prøvet noget helt nyt i dag - nemlig at med min hemmelige pinkode logge mig ind på bibliotekets hjemmeside og genlåne et par film som jeg lånte for at se, men der kom noget andet og bedre i vejen. Det er jo egentlig super smart det her med at kunne låne online. Nu mangler vi så bare at levering kan ske via bud. Dovenskaben længe leve.
Min Soya bog er interessant. Den er fuld af noveller - og det var meget længe siden jeg sidst læste en novelle. Men jeg kan lide konceptet. Den jeg foreløbig synes bedst om, er Diernisses Håreleksir, som handler om en Diernisse, som er blevet rig på sin fantastiske håreleksir, der ifølge hans egen selvopfundne reklame, giver en brugeren en fantastisk hårpragt. - Hele historien er en parodi på vores higen efter ungdommens kilde. Det er selvfølgelig det rene fup og fidus, og vi ved det godt. Vi vil bare så gerne bedrages, koste hvad det koste vil. Jeg har tidligere læst Min Farmors Hus af Soya, og den elskede jeg. Burde måske se om det går at få fat i flere af ham skrevne bøger. Ellers er der jo også Scherfig's Skorpionen. .....
2. December - det sner ude. Jeg fryser inde.

2 kommentarer:

  1. Åh, hvor ville jeg også gerne have et nyt fint kamera - jeg tager alle mine billeder med iPhone *suk*

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes du får et ret godt resultat med din iPhone :)

      Slet