tirsdag den 27. januar 2015

Borte er godt

Pendler op og ned om hvor sommeren skal tilbringes. Ved godt at vi er i januar måned og der ligger en meter sne udenfor og det er minusgrader og der kommer sikkert mere sne og, og, og ... men jeg er ved at være en a.n.e.l.s.e træt af vintergarderobe og store, uformelige støvler med fornuftig skridsikkert underlag og vanter og altid at have 3 trøjer på og så alligevel fryse. Altså tilbringer jeg en hel del af min ledige tid med at surfe rundt på rejsesites og ditto selskabers sites for at finde det sted jeg helst vil være i højsommerperioden. Et sted hvor jeg bliver brun af solen uden at behøve ligge ved en strand eller en pool. Et sted hvor jeg kan få fotograferet en hel masse og oplevet en masse og spist god mad og alt det der (er i den anledning forresten sygeligt misundelig på Rachel Khoo der kan få nogen til at betale hende for at gøre alt det der bare fordi hun er hamrende god til at lave kreativ mad og kender nogen der arbejder ved et produktionsselskab og ser godt ud og er ung og er kreativ (stammer jeg?) og har talent, og, og og). Så jeg tænker sådan her: Trondheim-Bodø tur/retur med tog i 4 dage. Derefter 4 dage i Istanbul, efterfulgt af 4 dage i Marrakesh og så afslutningsvis noget med vandring i Andorra og omegn på toppen af et bjerg. - Det sidste kræver på den anden side en seriøs indsats rent fysisk, selvom der også tilbydes noget de omtaler som 'lätt og lagom' på wiresor.se, og man kan jo også bare nøjes med deres 4-dages tur til San Remo ...... Alt sammen ser ualmindelig lækkert ud og tiltaler mit ønske om glitrende sol, varme (nå-ja - gælder måske ikke lige for Trondheim-Bodø delen), eksotisk mad, masser af fototilfælde, oplevelse og kultur.

Bodo banner Panorama city with mountains.jpg
Istanbul morning panorama banner.jpg
Marrakesh banner.jpg
Andorra la Vella banner.jpg



2 kommentarer:

  1. Trondheim-Bodø kan gi godt sommervær :) Den togturen er ihvertfall nydelig på sommeren i fint vær. MYE natur. Men så er det også veldig trist om man skulle komme i regnvær... Det blåser uansett alltid i Bodø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber jo vi får klart vejr, for jeg er sikker på det giver fantastiske billeder. Jeg tror det uanset bliver en fantastisk oplevelse LivHeidi :)

      Slet