søndag den 4. januar 2015

Café liv i vinterkulden

To gange café besøg er det blevet til for mig under mit besøg i København. Det ene besøg gik til Café Phenix på Valby Langgade. Nu var det sne og koldt ude, men på Google fandt jeg et lille billede af ude-serveringen



Jeg fik mig en god kop kaffe og et ordentligt stykke jordbærtærte med snask. Mums!
Et meget hyggeligt sted hvor der var rift om at indtage brunch med sine børn. Kan ret godt lide det koncept.



Mødtes nogle dage senere med Ricco og Stephanie på Café Metropolitan på Frederiksberg, hvor den gamle stationsbygning er blevet indrettet til café og restaurant



Et ganske hyggeligt sted, hvor vi indtog en stor latte (for min del) og cappuccino for Ricco, Stephanie og Christophers del. Fik en hyggelig sludder i et par timer, efter først at have irret rundt i det nærliggende parkeringshus for at finde et sted at stille bilen. Ikke helt let dagen før Nytårsaften hvor præcis hele byen havde bestemt sig for at tømme samtlige butikker for varer. Så i øvrigt at de serverer Glühwein til ingen penge. Og æbleskiver selvfølgelig. Glemte faktisk at bestille en omgang ..... Det må blive en anden næste gang.



2 kommentarer: