søndag den 22. februar 2015

Breakfast at Tiffany's

For nogle dage siden lavede jeg en af de der sædvanlige tests på facebook som handlede om hvilken film jeg bedst kan associere mig med. Landede på Breakfast at Tiffany's. Da jeg totalt havde glemt alt om handlingen, lånte jeg den på biblioteket i går og genså den i aftes. E.L.S.K.E.R Audrey Hepburn i rollen som Holly! Elsker også the no-name cat .....



Fik undervejs den indskydelse at det er 10 år siden jeg købte mine møbler (Holly's spartanske indretning satte den tanke i gang), og nu vil jeg egentlig gerne skille mig af med dem til fordel for en enklere møblering. Har surfet lidt rundt og er eksempelvis ret vild med det her arrangement fra Ikea

STOCKHOLM snurrfåtöljer i Sandbacka gul och grön med STOCKHOLM runt soffbord i valnötsfaner

De runde former tiltaler mig, og rummet bliver pludselig meget mere lyst og luftigt. Farverne er muligvis ikke rigtig baby og børnevenlige. På den anden side så er der ingen skarpe kanter som Xena kan hakke hovedet i.
Jeg vil også af med det 8 personers bord jeg har i køkkenet, til fordel for noget mindre - gerne noget i farver og med runde former. Jeg bruger mest køkkenet når jeg har besøg, men jeg er lidt træt af at møblementet optager så meget plads. Jeg vil have lys og luft og enkelthed - især når jeg skal gøre rent. 
Og så har jeg fundet lidt guf til Xena, så jeg kan piffe hendes del af soveværelset lidt op. En pude, en lille hyggelig bamse og nogle dekorations-stickers


Muligvis må jeg købe en ramme til dekorationerne, for tapetet har det med at afvise stickers så de skvatter ned. Men det er en enkelt sag at løse.
Jeg vil også have en tværstang i loftet, så jeg kan hænge et adskillelsesgardin op. På den måde bliver området lidt mere Xena's eget område.
Afslutter med lidt mere Audrey Hepburn - og Moon River


4 kommentarer:

  1. Denne indretning fra ikea ser virkelig flot ud er helt enig med dig!

    www.DeluxeFashionista.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg elsker det også. Farverne gør mig i så godt humør :)

      Slet
  2. Det er en af mine yndlingsfilm :-)

    SvarSlet
  3. Jeg blev meget positivt overrasket. Audrey Hepburn er fantastisk! :)

    SvarSlet