torsdag den 5. februar 2015

Siden sidst

Har jeg været et par dage i København, blandt andet for at være med til nedsætning af urnen efter min mor. Meget smukt og selvfølgelig vemodigt. Vi satte lidt lyng og lagde en buket lilla tulipaner. Tilbragte herefter et par timer på kirkegården, og nød stilheden og følte en hel del vedmod.

Når man nu er i storbyen, så skal der også være plads til at udnytte nogle af alle byens aktiviteter. For mig der blot en sjælden gang kommer til bys stod der denne gang 'besøg på Glyptoteket' på min ønskeliste. Lørdag stod derfor i kulturens tegn, og foruden en rundtur blandt klassiske malere, egyptisk gravgods og antikkens alle herligheder, så blev der spist dejlig frokost i palmernes skygge, med udsigt til flodhest og glitrende vand. En tur ned ad Strøget med besøg i boghandel, forbi den nyopførte Nørreport Station (der i mine øjne påminder en hel del om en benzin station i funkis stil, et smut ind i Torvehallerne og hjemad gennem Ørstedsparken. Afsluttede en dejlig dag med en dejlig 3-retters menu på den lokale tyrkiske restaurant, godt piffet op med mavedans og en masse glade mennesker.

Her kommer lidt billeder fra dagens .... Siger så meget mere end en masse ord


En af Degas' smukke danserinder


Parfumeflasker a la greque


En flodhest midt i byen



Det smagte dejligt!


Arkade stræde


Jorcks Passage


Funkis???



Al magt til cyklerne føles det som



Torvehallerne


Vandspejl i Ørstedparken

Havde egentlig skrevet en hel masse mere om Vestre Kirkegård, men jeg begik kapital brøleren at skrive en del af indlægget på min telefon - og glemme at synkronisere med computeren. En typisk Nynne-ting, vil Susanne garanteret sige :)

God Weekend!

2 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig dag - og vemod skal der altid være plads til. Skønne billeder - især det sidste.

    SvarSlet