mandag den 6. april 2015

Påskeløjer

Er det okay at se alle afsnit af House of Cards sæson 3 på Netflix ud i en køre? - Afslører ikke slutningen, men vil forbasket gerne have en sæson 4 - Nogen!?!
Købte den her fantastiske cupcake maker på Lidl i pink, med plads til 9 mini cupcakes. Fungerer fint. Bare man lige husker at der bliver mega-varmt inde i sådan en tingest, så husk at tage handsker på INDEN du åbner låget. - En lille sidebemærkning er at indholdet skal bestå af noget med smag. Ellers forsvinder ligesom fidusen med at bage. Havde grøn farve i dejen og gul farve i toppingen. Det gule fungerede; det grønne ikke så grønt som jeg ville.
Xena all over the place i 2 dage. Elsker sin dukke og sin bold og sine bøtter og mormors glas med slik. Elsker også at åbne og lukke døre og spurte rundt i hele huset. Babyerne så udmattede at de sov 1 1/2 døgn efter besøget. Jeg nøjedes med at parkere mig i en stol, smide benene op på fodskamlen og rå-kigge House of Cards.
Påskefrokost for Emily, Søren og Henrik. Meget hyggeligt, og tror da bestemt maden var så god som den nu kan blive til en påskefrokost med råvarer der ikke er helt som hjemme - men næsten.
Konstaterer, at mit højtelskede barnebarn hader støvsugere og elektriske røremaskiner. Lyden får hende at give sig til at stor-tude. Eneste måde at få stop på sirenen er at gå rundt med hende på armen. Noget øvlet når man ligesom kun har 2 arme. Prøvede at lade hende støvsuge, Ikke helt optimal løsning.


Her er opskriften jeg brugte:

80 gram sukker
200 gram mel
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk salt
2 æg
2 1/2 dl mælk
200 gram revet, hvid chokolade

Blandes godt sammen
Hæld derefter en ordentlig skvæt grøn farve i dejen og bland godt sammen

Derudover anbefaler jeg en eller anden smagsforstærker - eventuel mørk chokolade i stedet for hvid.

Toppingen:

Jeg snød og brugte en pose fra Dr. Oetker og 2 1/2 dl mælk
Derefter en god skvat gul farve i
Ind i køleskabet i 1 time
Derefter ned i en sprøjtepose, og så er det bare at dekorere.
Havde så lidt lakridskrymmel og lidt blomster ovenpå som yderligere syns-dekoration.

I med de små fine forme i maskinen. Fyld dej til kanten og bag i ca. 20 minutter.



PS: Netflix er fedt og totalt tidrøveri. Just saying ;)

7 kommentarer:

  1. ELSKER House of Cards - det er SÅ godt! Og 3. sæson er så god - den slutning!!! Jeg ville dog ønske, at jeg havde haft et par af dine cupcakes mens jeg så det ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bedste serie ever! :) Må nok indrømme at det var ret lækkert at nyde serien i selskab med en masse kaffe, cupcakes og kattene :)

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  2. Ja takk til sesong 4!
    Alva er ikke begeistret for støvsugeren hun heller. Ble litt bedre når hun fikk sin egen leke-støvsuger til jul nå, men ofte må hun sitte hos meg mens Kim støvsuger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår ikke hvad det er med de piger Liv-Heidi ;) <3

      Slet
  3. Haha, hun er bare skøn, jeg er heller ikke til støvsugere :p

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha Tak :) - Må nok indrømme at jeg heller ikke er så vild med støvsugere. Overvejer at anskaffe mig sådan en robot ting der kan gøre rent når jeg ikke er hjemme. Det vil kattene synes er hamrende sjovt :)

      Slet