fredag den 3. april 2015

Udklip #4

Har haft susende travlt. Men nu er det endelig påske og 5 dages afslapning i sigte. Har besøg af Xena i et par dage, og i morgen får jeg frokost gæster. Helt traditionel påske frokost, dog uden snaps. Synes jeg ligger alvorligt efter mee læsning. Har dog fået færdiglæst John le Carre`s A delicate truth, som var præcis ligeså spændende og velskrevet som hqns øvrige bøger, og nu er jeg i gang med En kvinde i Berlin - en anonym dagbog fra slaget om Berlin. Selvom jeg har læst meget om emnet, så er det allihevel en bog som både berør mig og oprører mig. Det er på en gang så uvirkeligt og samtidigt så vedkommende, fordi denne udnyttelse af kvinder som en slags bevis på hvor mænds magt sidder stadig foregår overalt i verden - ikke bare i krigsområder, men også i vores eget nærområde med kvindehandel og tvang.
Forsøger at komme i biografen mindst rn gang hver anden uge, og har indtil videre haft held med projektet. Seneste film i biffen var Hotel Marigold 2, med Judi Dench og Maggie Smith samt Richard Gere. Herlig underholdning og fine billeder fra Indien, hvor filmen foregår. Grinede højt sammen med de 10 øvrige besøgende fra mit sæde på bagerste række midtfor.
I går marathon kiggede jeg på Bibliotekstyven, sim bygger på historien om den medarbejder ved Det Kgl. Bibliotek som stjal og solgte værdifulde bøger fra samlingen. Puha! Det var en ubehagelig film. Men meget seværdig.
Har købt mig en cupcake bagemaskine. For 99 kr på Lidl. Den er pink og tiltrækker alle mine barnlige gener.
Her en lille samling af livets gang i visuel form. God Påske!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk billede med fingrene på vej i slikkrukken og store 'det-var-ikke-mig'-øjne :-D

    SvarSlet