fredag den 8. maj 2015

Foråret tur/retur

Har brugt dagen på mit lille Nemid ærinde - som altså ikke er helt så nemt og enkelt som man skulle tro. Men! Det positive i al besværet er at det betød en dagsrejse tur/retur med lidt indlagt sightseeing og shopping mens jeg ventede på toget hjem igen. Og 120 km sydpå er det altså forår. For pokker hvor var det skønt at se lysegrønne træer, blomster i flor og springvand i floder. Jeg fik handlet en hel del ting til 'bageriet' og nogle nye fine grøntsags knive (med lyserøde skafter. - Det er lige mig!). Og så fik jeg indtaget et dejligt glas latte og spist kærlighedsmums på den indisk/nordafrikansk inspirerede Café Lotus lige inden afgang. Og købt en ny bog: Richard C. Morais' The 100-Foot Journey om en indisk familie som flytter til Frankrig og åbner en restaurant. Læste på hjemturen og er allerede fanget.




Billede taget gennem vinduet i toget straks udenfor Järvsö. Elsker dette dramatiske landskab

2 kommentarer: